Nieuws

Buitenland

Santorum wint verkiezingen in het conservatieve zuiden

door Jeroen Langelaar 14 mrt 2012

Santorum heeft weer twee staten gewonnen
Santorum heeft weer twee staten gewonnen

De Republikeinse presidentskandidaat Rick Santorum heeft dinsdag twee belangrijke overwinningen geboekt. In de zuidelijke staten Mississippi en Alabama won de oud-senator uit Pennsylvania de voorverkiezingen.

Terug naar artikel

Tags

16 reacties

  • @Mikkel

    Welke grote zegeningen heeft Obama gebracht? Als er ooit één is die de enge moslimmannetjes van de Arabische Winter heeft gesteund en met zijn subtiele missies islamitische propaganda via zijn ambassadeurs ook in Europa laat uitvoeren, dan is het wel Obama. Deze 'Mister Timeline' (treedt niet daadwerkelijk op tegen het levensgevaarlijke Iran dan alleen met een slechts de bevolking treffend embargo) Obama (zijn vader was een moslim en hij heeft in Indonesië gewoond...) heeft een verborgen extreem linkse agenda en is onderdanig aan de moslim broederschap en sheiks. Dat noem ik pas een engerd. Waarop baseer je eigenlijk je mening? Geen enkel rationeel argument, maar slechts een ongenuanceerd emotioneel vooroordeel. Hij verkwanselt het Amerikaanse volk aan de moslimwereld.

  • Santorum is iemand die z'n ultra Rooms Katholieke overtuigingen de rest van de wereld wil opdringen. In Amerika weg met de bijna 250 jarige scheiding van kerk en staat, geen voorbehoedsmiddelelen voor vrouwen of mannen, laat staan abortus zelfs in geval van aanranding of incest, zowel bij volwassenen als bij minderjarigen.
    Hij kraamde onlangs klinkkare onzin uit over euthanasie in Nederland waar volgens hem jaarlijks honderden ouden van dagen tegen hun wil een dodelijke injectie kregen. Bah, wat een leugenaar.
    Toen Obama aan het bewind kwam hield ik wel even m'n hart vast maar hij is uiteindelijk een veel betere president gebleken dan z'n Bush Cheney voorgangers.
    Wat moslims betreft die zijn in veel grotere getalen vertegenwoordigd in de Nederlandse overheden dan in de VS.

  • @louis schreurs op woensdag 14 maart 2012 10:18

    Ja, ik ben wel eens op de Veluwe geweest. En veel in Amersfoort en omstreken.

    @A. Gerbenson op woensdag 14 maart 2012 14:20

    Ik zei al, Obama heeft zo zijn minpunten. Bijvoorbeeld zijn houding ten opzichte van het Midden-Oosten. Voor het binnenland (met name de midden- en onderklasse) is het land volgens mij veel beter af met Obama dan met welke Republikein dan ook. Ik ben niet zo'n fan van de Republikeinen (die zijn ván en vóór het grote geld).

    Verder maakt het allemaal niet zo heel veel uit welke president er zit, een Republikein of een Democraat. Geen enkele president kan grote koerswijzigingen doorvoeren.

  • @Mikkel

    Tijdens de 'administration'van Obama is niet alleen benzineprijs duurder geworden, maar ook ter wille van het groene geloof een eigen olieoplossing door de olie pijplijn vanuit Canada naar Texas te boycotten zonder redelijk alternatief.
    Maar nog erger is de serie bailouts en de exponentieel gegroeide overheidsuitgaven nog nooit zo snel gestegen en nog nooit zo verontrustend hoog geweest. Daar kun je het mee doen.
    En verder... kop in het zand en lekker irrationeel doordromen... Obama is de zwakste Amerikaanse president ooit; hij is wel een uitstekend debater en zeker geslaagd als toneelspeler, sorry.

  • A. Gerbenson op woensdag 14 maart 2012 14:54

    Ik moet lachen om al die absurde beschuldigingen aan het adres van President Obama. Hij is nu verantwoordelijk voor de stijging van de benzine prijzen? Slecht geinformeerd hoor!
    Obama de slechtste president ooit? Als de republikeinse elite het voor het zeggen hadden gehad zou er geen General Motors of Chrysler bestaan hetgeen betekent nog meer honderd duizenden werkelozen niet alleen in de auto industrie maar ook voor de onderdelen leveranciers.
    En dan dat slappe geouwehr over z'n geheime moslim missies. Je denkt zeker dat z'n politieke tegenstanders dat niet te berde hadden gebracht na vier jaar. Dat zou koren op de republikeinse molen zijn.
    Santorum wordt geen president, alle getallen zijn gelukkig tegen hem. Of Romney dat zal worden is zeer zeker de vraag want momenteel is meer dan 50% van de Amerikaanse bevolking voor President Obama. Gelukkig.

  • Mevr. Waters op woensdag 14 maart 2012 15:34

    U bent een duidelijke fan van Obama, sorry, President Obama. Met u valt dus niet te discussieren, uw uitspraken, die u als feiten ziet, G.M etc niet bestaan zonder Obama?. Vraagt u zich wel eens af of u niet eenzijdig geinformeerd (gefocust) bent op Obama's zgn succses. U ontkent dus ook de "Flirtations met de Moslims?" geouwehoer zijn?. Dan bent u degene die niet goed geinformeerd bent. Maarja.

  • @louis schreurs op woensdag 14 maart 2012 10:18

    Ja, ik ben wel eens op de Veluwe geweest. En veel in Amersfoort en omstreken.

    @A. Gerbenson op woensdag 14 maart 2012 14:20

    En daar ooit wel eens gehoord van onthoofden, keel doorsnijden, stenigen etct ?

  • Het is altijd komisch om de commentaren te lezen van de alles wetende Nederlandse lezer. Goed voor sommige lezers dat jullie Obama zo goed vinden, de meeste van ons hier in de States bepaald niet. OBAMA MUST GO, voordat ons land volledig is overgeleverd aan een dictator. Laatste peilingen, 51% niet tevreden met Hussein Obama, 43% denkt dat hij het goed doet. (CBS Poll)., maar hier is het slechtste nieuws voor Obama: 80% zegt dat men slechter af is sinds Jan, 2009, slechts 20% zegt beter af te zijn. Wat G.M., etc. betreft. Waarom moet de belasting betaler geld geven voor een private business? Ford heeft het gered en zijn zoveel te beter af. Het was alleen maar om Community Organizer Obama's Union makkers te helpen.

  • En ik vind het altijd zo komisch om John Jordan's commentaar te lezen dat hij schrijft met z'n anti Obama gifpen. Ik weet niet hoe oud je CBS poll is maar in Real Clear Politics, niet bepaald een Democratic Party organisatie, van vandaag staat Romney vs. Obama 44.3% and 48.1% als een gemiddelde van alle polls. De CBS poll is 44% Romney en 47% Obama. Dit is gebaseerd op de vraag wie er in November de verkiezingen gaat winnen.
    Ik vind nog een van de meest tekende uitspraken van Mitt Romney op de vraag destijds wat er met GM en Chrysler moest gebeuren: "Let them go under!" Hey, een fijne toekomstige president....NOT.
    Peace

  • @Early Bird, Ik heb geen moeilijkheden toe te geven dat ik een anti-Obama kiezer ben. In feite ik ben een Conservatieve Independent sinds 1974 en een Romney supporter, maar ik had het niet over Obama vs. een Republican, dat heeft geen zin. Ik schreef over de mood van de kiezer. De negatieve peiling voor Obama wordt beschreven in link: ://www.nytimes.com/2012/03/13/us/politics/obama-approval-rating-down-in-new-york-times-cbs-poll.html?hp=&pagewanted=all
    De CBS/NYT poll was van Maart 12. Ik ben er van overtuigd dat zodra de Republican kandidaat is gekozen, hoop voor Romney, Obama zal het moeten afleggen, er is teveel een anti-Obama stemming in de USA. Polls te volgen zijn de Zogby en Rasmussen Polls. Meer over de RCP polls later.

  • @ John Jordan
    Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft dat Mitt Romney de Republikeinse candidaat zal worden, want dat zit er wel dik in. Daar je ultra conservatief bent valt het me op dat je voor deze niet zo conservatieve (en cult aanhanger) politicus bent. Of is het aan gebrek aan beter? Vroeger stemde ik altijd straight ticket Rep, zelfs voor die crimineel Nixon. Maar daar ben ik wel van genezen sedert het GWB/Cheney het land decennia achteruit zetten met leugens en bedrog.
    Peace