Nieuws

Nederland

Linkse tegendemonstratie Maastricht loopt uit de hand

door Robbert de Witt 1 mrt 2009

De ME voerde verschillende charges uit
De ME voerde verschillende charges uit

Linkse demonstraten die protesteerden tegen een optocht van de Vlaamse radicaal-rechtse groepering Voorpost hebben vanmiddag een politieauto vernield. De Mobiele Eenheid (ME) voerde charges uit.

Terug naar artikel

Tags

37 reacties

  • Waarom denken linkse groepen toch altijd dat zij het alleen recht op gelijkhebben, hebben.

    Zij durven niet eens met openvizier voor de dag te komen want zij lopen altijd met doeken of bivakmutsen.

    Hoeveel gelijk geef je dan aan jezelf,in mijn ogen is het alleen maar amok maken en onruststoken.

    Laf, om het land wat je grootouders opbouwde zo te vernietigen,zij zullen zich omdraaien in hun graf,
    zeker, als zij ook nog eens in het verzet hebben gezeten ,tijdens de oorlog.

  • Links of extreem links versus rechts of extreem rechts: niemand of beide hebben gelijk maar druk hebben we het er wel mee.

  • Typische politiek correcte schofterigheid. Denken dat je boven de wet staat omdat je jarenlang vrij spel had. Blijkt dat de politie ineens wel tegen ze optreed, weigeren ze de verantwoording voor hun daden te nemen. Stelletje laffe en smerige sloebers zijn het.

  • Ook hier is de SP weer prominent aanwezig.

  • @ Duncan Idaho op zondag 1 maart 2009 16:25
    Linkse agressie. What's new?

    Linkse agressie is pleonasme,het één kan niet zonder het ander.

  • Voorpost kan me gestolen worden, maar als ze vreedzaam demonstreren, moet dat kunnen. Maar "vreedzaam" en "verdraagzaamheid", die begrippen zijn maar moeilijk te vatten voor die extreemlinkse tegendemonstranten. Dat hebben we wel gezien in Keulen. En waar bleven al die linkse huichelaars toen er Joden aan het gas werden gewenst?

    "MVV"-hooligans. Ja, ja. Peter Visser, geloof je dat echt zelf?? Kom met bewijzen.

  • Links heeft veel te lang zijn gang kunnen gaan. Ik begrijp maar niet waarom linkse geweldadige extremisten zo lang de hand boven het hoofd worden gehouden. Er lopen zelfs lieden mee die een partij vertegenwoordigen. Een statenlid kan op democratische wijze zijn stem via het politieke kanaal kenbaar maken, maar dat blijkt niet genoeg. Als de gemeente een vergunning verleent voor een demonstratie, dan moeten diegenen die een andere mening hebben dit democratisch recht respecteren en de demonstranten hun gang laten gaan. Maar extreem links erkent nu eenmaal geen democratie die niet door hun geschreven is.

  • Op wikipedia kan men niets kwaads over deze groep zeggen dus gooit men er maar het ontkennen van de Holocaust door sommige die connecties met Voorpost zouden hebben tegenaan.

    Graag ook even al het vuil van linkse groeperingen vermelden aub.



  • @ Aad van der naat

    Na even op hun website te hebben gekeken betwijfel ik dat Voorpost zo fris is. Schermen met de 'etnische Nederlandse gemeenschap' is geschiedvervalsing. De 'etnische Nederlander' bestaat niet, onze voorouders kwamen uit heel Europa en daarbuiten. Voor Vlamingen is dat misschien niet zo, maar hier wordt over Nederlanders gesproken. Ook de term 'Rijks-Nederland' staat mij niet aan, te jaren '30 en '40. Maar zeker is dat in Maastricht het geweld weer van links kwam.

  • @ J. van der Heijden:

    Zeker, de Nederlander komt uit geheel Europa, maar men heeft zich altijd aangepast aan de omgeving waarin men terecht kwam. Mijn voorouders komen bijvoorbeeld uit Noord-Frankrijk... Gaat honderden jaren terug... Toch ben ik een 100 % Nederlander, omdat ik hier geboren en getogen ben, en omdat mijn voorouders zich aangepast hebben aan de Nederlanden. De etnische Nederlander bestaat wel degelijk, het is alleen wel zo dat die etnische Nederlander een pluriforme achtergrond heeft. Ik heb zelf overigens geen enkele moeite met wie dan ook, zolang men maar beseft dat men in Nederland verblijft, waar de Nederlandse cultuur bepalend is.

  • @ martin:

    Dan worden het dus bruinbroeken... Weer eens wat anders dan bruinhemden...

  • @Aad van der naat op zondag 1 maart 2009 17:26
    U heeft gelijk, mijn voorouders hebben de wortels in nu West en Oost- Duitsland omstreeks 1670, daarna in Nederland gevestigd. Alleen het verschil is dat wij Europeanen ten opzichte van niet Europese landen cultureel zeer nauw aan elkaar verbonden zijn.

    Een groep die in iedergeval probeert om op een nette en democratische wijze hun standpunten kenbaar te maken, hooguit soms een beetje naïef door hun (nog) jonge organisatie. De linkse groepen en media proberen altijd dit soort groepjes aan de schandpaal te nagelen terwijl het merendeel begint in te zien dat juist links een gevaarlijk en geweldadig groepje blijkt te zijn.

  • Laat ik trouwens wel even voorop stellen dat ik met voorpost helemaal niets heb, ik houd niet zo van actiebewegingen... Waar ik over val is wederom een kwalificatie als extreem rechts...

  • @ Haring ton op zondag 1 maart 2009 17:37

    'Mijn familienaam is tot het jaar 1180 in Nederland te traceren. Hoe je onzin voor je.'

    Uw familienaam zegt niets over uw etniciteit en al helemaal niets over die van andere Nederlanders. Verder valt een 'etnische' Nederlander die taalfouten maakt volledig door de mand.

  • @ J. van der Heijden 17:50

    "Uw familienaam zegt niets over uw etniciteit en al helemaal niets over die van andere Nederlanders."

    Als je maar gelijk hebt. Is het niet?

    "Verder valt een 'etnische' Nederlander die taalfouten maakt volledig door de mand."

    Taalfouten maken zegt niets over iemands nationaliteit maar alles over zijn slechte opleiding of gemakzucht bij het schrijven.

  • @ Aad van der naat

    Een Nederlander, al dan niet met ‘roots’ elders, neemt deel aan de Nederlandse samenleving zoals die op dat moment is zonder te proberen aan die samenleving vreemde cultuurelementen op te leggen. Het staat de samenleving natuurlijk vrij om zulke cultuurelementen vrijwillig een plaats te geven.
    Op deze wijze hebben eeuwenlang Vlamingen, Walen, Spaanse en Portugese joden, Franse Hugenoten, Engelsen, Schotten, Polen, Duitsers, Hongaren, Indische Nederlanders, Chinezen, etc. in onze samenleving hun plaats gevonden en zijn stukjes uit hun eetculturen, taalelementen, gebruiken, etc. opgepikt door de toenmalige Nederlanders.
    Dit maakt dat 'etnisch' een onhanteerbaar etiket is. Is een Drent met voorouders die generaties lang in plaggenhutten woonden en die verzot is op Chinees eten en Joods is geworden etnisch o.k.? Of is een afstammeling van Indische Nederlanders die Hemaworst niet te versmaden vindt, schaatst en zeilt dat? Met 'etnisch' kunnen we niets.

  • Zojuist bij het journaal gehoord:
    De linkse kerk is dol op de woorden "extreem rechts".
    Minstens 3x herhaald over de winst van Wilders bij de opinie peilingen.
    Het demoniseren is in volle gang.
    Maar alle linkse drammers worden betiteld als "linkse activisten"
    Dat klinkt veel minder extreem en heeft zelfs een wat VOC klank, dat zijn dappere mensen.
    Je moet het maar geloven.
    Die linkse activisten zijn juist de extreem gevaarlijke groeperingen, omdat zij de stiekeme steun krijgen van alles wat links is.

  • Voor een ieder met verstand, houdt de krakersrellen van Nijmegen in gedachte! Het forceren van rellen door belanghebbenden is oud nieuws. In het geval van de Nijmegense krakersrellen had zelfs onze eigen binnenlandseveiligheidsdienst de hand er in.

  • @ Spiegel:

    Ik heb niets te maken met dat nep koninklijke huis dat bestaat uit Friese boeren, bastaarden en allochtonen, dat verder bovendien niet van adel is, dat zeker geen afstamming van Willem van Oranje, en dat bovendien lafhartig vlucht als de poep de ventilator raakt. Verder zijn ze links... 'nuf said...

  • @ J. van der Heijden:

    Het gaat dan ook om gemeenschappelijke cultuur en geschiedenis. Etnisch heeft niet per sé met historische achtergrond te maken.

  • Het zal helaas nooit meer anders worden: HET GEVAAR KOMT ALTIJD VAN LINKS!!!!!

  • Spiegel:

    "....maar onze regering heeft u dat ook meegedeeld en die spreken namens de meerderheid van de inwoners van dit land, toch..."

    Wil je niet van die brute grappen lozen? Ik verslikte me bijna in mijn bier toen ik het las.

  • Dat vraag ik me nou al jaren af: Er bestaat wel een clubje dat zich "Anti-fascisten" noemt, maar bestaat er nu ook een clubje dat zich "Anti-communisten" noemt ? Kun je daar lid van worden ? Is die AC club net zo schimmig clubje als die AF club ? Doet die AC club ook aan geweld ? Nemen ze veel communisten "te grazen" ? Waarom zijn linkse clubs ALTIJD OKAY of een beetje okay en zijn rechtse clubs ALTIJD fascisten ? Of populisten ? Waarom heeft links, tot extreem links altijd sympathie, maar is rechts altijd fout ? Waarom ? Wie kan mij dat nu eens uitleggen. Zijn er ook "rooie rakkers" die dit eens uit kunnen leggen ?

  • @ Duncan:

    Ik vind 100 miljoen slachtoffers van het socialisme eigenlijk veel meer zeggen dan 40 pauperwijken...

  • Voorpost wordt extreem-rechts genoemd; de brave linkse jongens slaan de boel in elkaar. Wedden dat morgen de titels in de hypocriete Vlaamse morgen- en standaard- en limburgse belang kranten luiden: Extreem rechtse betoging in Maastricht loopt uit de hand!